onsdag 2 maj 2007

Valborg

Hoppas att alla har haft en trevlig valborg! Min var faktiskt över förväntan. Ända sedan jag fick en blåtira på på valborgen innan min student, har jag liksom inte haft så mycket till övers för denna dag. Detta år blev det fest hemma hos mig och pojken och alla var nöjda och glada. Det bjöds på tårta, mycket uppskattat! Jag gjorde det enkelt för mig; köpte färdiga tårtbottnar, pressade lite apelsinsaft över dem, lade mosade hallon och bananer på ena lagret, och vaniljkräm på det andra. Vispade grädde och bredde över kakan, och garnerade med frukt. Hade egentligen velat ha färska jordgubbar på, men man kan ju inte ha tur varje gång. Blev bara en liten tårtbit över och den delade jag och Erik på till frukost dagen efter :)


1 kommentar:

lumumma sa...

Japp, tårta till frukost är perfekt. Mums. :)