söndag 25 mars 2007

Äntligen våffeldag!


Vad gör det egentligen att vi förlorade en timme inatt, när jag blev väckt av den underbara solen och åt våfflor till frukost? :)

Till våfflorna åt vi en jättegod fruktsallad - med bland annat färska jordgubbar och passionsfrukt - vispad grädde och hemmagjord chokladsås. Lycka!

Jag brukar vanligtvis använda Arlas recept på våfflor, men idag testade jag ett nytt recept från Hembakningsrådet. Inte så illa det heller.

Idag är det frossa som gäller, glöm inte det! ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

fy vad gott. har totalt missat att det är våffeldag... förresten, söta bilder! :)

Anonym sa...

Gud vilken frukost. Jag har nog inte ätit våfflor på år.

Nässelblom och choklad sa...

Vad gott det ser ut! Frukt passar verkligen bra till pannkakor och våfflor.

natz sa...

kött; tack :) synd att vi inte hann träffas när du var hemma, då hade vi kunnat ha våffelkalas ju!

anna; då är det dags snart tycker jag :)

nässelblom & choklad; ja visst passar det bra, mycket godare än sylt :)