söndag 11 mars 2007

Ätbar present vid tidsbrist

Igår var jag bjuden till J som fyller år idag. Jag älskar att ge bort presenter, men jag är inte lika förtjust i att gå runt på stan och trängas med annat folk i butikerna. Även när jag faktiskt vill ge mig ut och leta efter en riktigt bra present är det inte alltid jag har så mycket tid som jag önskar. Så var alltså fallet denna gång. Därför fick jag komma på en nödlösning, och med hjälp av bakmix gick det alldeles utmärkt.

Inhandlade två olika sorter Shake 'n Bake – en med hallon/vanilj och en med choklad. För att lyxa till den första sorten lite la jag till en matsked frysta blåbär i varje muffinsform, och strödde på hackad mandel. I den andra sorten tryckte jag ner hackad vit choklad (sammanlagt gick det åt ca 75 gram) och strödde på kokosflingor innan jag stoppade in de i ugnen.

Här ser ni resultatet. I de små korten står det vilken smak på muffinsen påsen innehåller. Blev inte helt tokigt ändå :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

bra tips för mig som inte kan baka hehe.

Anonym sa...

Vad du pysslar och har dig! Har inte du en uppsats att vara stressad över? Kram

natz sa...

Camilla; Jo jag har ju det, men jag försöker att inte tänka för mycket på det. Men det gör jag ju såklart ändå. Jag lägger nog ner mer tid på att oroa mig än vad jag gör på själva arbetet hehe. Borde byta strategi, helt klart.

Nässelblom och choklad sa...

Det ser jättefint ut! Verkligen en bra present. Jag gissar att den blev uppskattad.

Sara sa...

Vilke trevlig present! :)