onsdag 21 februari 2007

Paus

Alla behöver vi ta en paus från den trista vardagen ibland, och nu har det blivit min tur. Ska snart börja packa resväskan, och några kvarter härifrån borde mitt sällskap också börja packa sina väskor. Vi ska nämligen till Rom!

Har alltid velat åka till Italien, och jag ser fortfarande min framtid någonstans i Toscana... Kan inte sluta tänka på all god mat jag kommer att stoppa i mig – massvis av pasta, panna cotta, tiramisu, italiensk glass, mmm jag kan nog fortsätta hur länge som helst... Förhoppningsvis hittar jag också lite ny inspiration till goda efterrätter som jag kan laga när jag kommer hem :)

Så, jag säger trevlig helg nu, fastän det bara är onsdag, vi hörs igen nästa vecka (förmodligen några kilo tyngre..)!

2 kommentarer:

Johanna sa...

ah. fantastisk!

ha en underbar resa!!

Karin sa...

Åh. Lät härligt, hoppas att du hade det bra. Har också alltid tänkt mig att jag ska bo i Toscana och laga underbar mat i mitt gamla stenhus med jättestort, mysigt kök!! Tills dess det blir verklighet brukar jag läsa Ilvas blogg och drömma mig bort, tänkte bara tipsa om den om du inte redan har hittat dit! http://agliolio.blogspot.com