fredag 2 november 2007

Tårta to go!

Nu ska jag och de här två godingarna dra oss söderut i landet, till Karlskrona närmare bestämt.Jag har följt recepten ganska så bra faktiskt, gjorde några små ändringar bara. Jag bytte ut ströbrödet mot malda macadamianötter till den mörka kakan. Till den ljusa kakan använde jag kokos istället för ströbröd och bytte ut konjaken mot limesaft, och tillsatte dessutom skalet från 1 lime. Drog ner lite på sockret också... Dessutom tänkte jag servera sorbet till (funderar på hallonsmak till den ljusa och nåt med citrus till den mörka), istället för grädde. Så nu är det bara att hålla tummarna för att de klarar tågresan!

3 kommentarer:

lumumma sa...

Smart (och gott) att byta ut ströbrödet mot annat betydligt smaskigare. :P :)

annamaria sa...

Kul att du tittade in på min blogg!! Det känns som vi har endel gemensamt...min stora passion i livet är desserter. Jag är dessutom sjuksköterska!! Säger som du - om vården tar musten ur en så får det bli ett Värdshus!

Anonym sa...

lumumma; ja, jag tycker ströbröd är så trist!

annamaria; va kul! ja, jag är ju färdig i januari och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är galet skraj! så visst, jag kan nog lägga ner lite tid på ett Värdshus innan jag ger mig ut och jobbar ;)