tisdag 5 februari 2008

I efterskott....

Det har nu gått drygt en vecka sen jag fyllde år, men jag har bara inte lyckats lägga ut varken bilder eller recept på de godsaker jag bjöd på. De två senaste veckorna har varit helt katastrofala, och värre blir det känns det som. Igår var första dagen på nya jobbet, men det där tråkiga som dragit ner mig till botten har tagit över den glädjekänsla jag borde ha för tillfället. Jag ska definitivt försöka att fortsätta blogga, men jag behöver nog en liten paus just nu.

Här är i alla fall bilder på min födelsedagstårta - en glasstårta med blåbär. Tårtbottnen var grymt god, det är bland annat valnötter och choklad i den. Jag bakade även brownies från boken Två sytrars söta, som också var riktigt smarriga.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott - vilka sagolika bakverk... Hoppas att allt snart känns ljusare. :)

Nässelblom och choklad sa...

Wow, vilka snygga tårtor! Hoppas att allt snart känns bättre. Bloggen ska inte vara en stress, så ta en paus och kom igen när du har lust med det. Ha det bra...

Stina sa...

Ser skitgott ut :)

Anonym sa...

tack för snälla kommentarer :)

Tina sa...

glasstårtan ser så snygg och god ut!

annamaria sa...

Ibland behövs en bloggpaus. jag har det också för närvarande. För mycket med allt annat - som forskning till exempel. Hoppas det roliga tar överhanden nu! Gläd dig åt att du inte har tentor att plugga till när du kommer hem från jobbet! Systerkram!

Anonym sa...

Hoppas att du har det bra och bakar många goda kakor! ;)